O szkole Uczniowie Z zycia szkoly
Historia szkoły
II Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Bolesławcu podjęło działalność 1 września 1991 roku, na miejscu likwidowanej szkoły pedagogicznej. Szkoła pedagogiczna istniała w Bolesławcu w latach 1964 - 1996. W trakcie swego istnienia przechodziła szereg zmian organizacyjnych. W latach 1964 - 1974 było to Liceum Pedagogiczne i Liceum dla Wychowawczyń Przedszkoli, zlokalizowane w latach 1964 - 1968 w budynku byłej Szkoły Podstawowej nr 8 (obecnie 3 Gimnazjum Samorządowe), a od 1968 w budynku byłej Szkoły Podstawowej nr 6 (obecnie Szkoła Podstawowa nr 5). W 1974 roku nastąpiła jej reorganizacja - w miejsce 5-letniego Liceum wprowadzono 6-letnie Studium Wychowania Przedszkolnego. W 1984 roku Studium Wychowania Przedszkolnego zostało przekształcone w Studium Nauczycielskie, które obejmowało 6-letni cykl kształcenia dla absolwentów szkół podstawowych o specjalności wychowanie przedszkolne i 2-letnie dla absolwentów szkół maturalnych o specjalności nauczanie początkowe. Przez kilka lat funkcjonował także 2-letni wydział wieczorowy i zaoczny o specjalności wychowanie przedszkolne dla pracujących nauczycieli. W dniu 10 września 1990 roku Studium otrzymało nowy, własny budynek przy ul. Dolne Młyny 60. W związku z kolejną reorganizacją systemu kształcenia nauczycieli w 1991 r. zaprzestano naboru do Studium nauczycielskiego, a na jego bazie lokalowej i organizacyjnej utworzono 1 września 1991 roku II Liceum Ogólnokształcące noszące (jako kontynuator) imię Janusza Korczaka. 1 października 1992 r. otwarto dodatkowo Kolegium Nauczycielskie dzienne 3-letnie o specjalności nauczanie początkowe i wychowanie przedszkolne. Opiekę naukową nad Kolegium podjęła WSP w Zielonej Górze. Ostatni absolwenci ukończyli Kolegium w 1996r. Szkołą pedagogiczną kierowali kolejno: Wiktoria Gałkiewicz (1964-1974), Tadeusz Jurkowski (1974-1985), Krzysztof Denicki (1985-1990) i od roku 1990 Edmund Maliński. II Liceum Ogólnokształcące wyrasta więc z tradycji i bazy oraz kadry kształcącej przez 32 lata nauczycieli. Profil szkoły dopiero się kształtuje. Obecny realizowany system kształcenia preferuje przedmioty humanistyczne i języki obce.